Conversie Optimalisatie is essentieel om jouw webwinkel te laten groeien.
Of je nu geld hebt uitgegeven aan SEO of pay-per-click-campagnes of geen van beide, conversie-optimalisatie kan het rendement op je andere marketinginvesteringen drastisch verbeteren. Door de prestaties van je website in kaart te brengen en verschillende paginavarianten te testen, kom je erachter welke criteria belangrijk zijn voor je bezoekers.
(CRO) Conversie Optimalisatie:
De website zó inrichten, dat bezoekers converteren (kopen, inschrijven, aanmelden, etc.)
Aantal voordelen van Conversie Optimalisatie:
-
Klanten vergroten en de verkoop verbeteren. - Dit lijkt misschien een no-brainer, maar het moet nog steeds vermeld worden, omdat het alleen al een goede reden is om CRO te implementeren. Als je jouw succespercentage verbetert, betekent dit dat je jouw bezoekers sneller overtuigt om van jou te kopen.
Laten we bijvoorbeeld zeggen dat je 100 bezoekers naar jouw productpagina laat komen. En slechts 5% (5) koopt je product voor
€ 10 en jouw productkosten zijn € 5,-
Bruto-omzet: € 50,-
Kosten: € 25,-
Winst: € 25,-
Laten we nu aannemen dat je jouw conversieratio verhoogt van 5% naar 10%, wat gebeurt er dan met jouw winst?
Bruto omzet: € 100,-
Kosten: € 50,-
Winst: € 50,-
Zoals je kunt zien, verdubbel je jouw winst door eenvoudig je conversiepercentage te optimaliseren.
- Klanten wegnemen van de concurrentie. - Je beseft het misschien niet, maar hoe meer bezoekers je converteert, hoe meer je je concurrentie kwetst. Elke bezoeker die je niet converteert, kan op de website van een concurrent terechtkomen, wat betekent dat, wanneer je jouw conversies verbetert, je potentiële klanten wegneemt van jouw concurrentie.
- Google zal van jouw webwinkel houden! Google houdt ervan om verkeer naar jouw online winkel te sturen als je echt kunt leveren waar ze naar op zoek zijn. Het is geen goed teken als veel bezoekers jouw site verlaten zonder een aankoop te doen. Er is iets waardoor ze teruggaan naar Google en opnieuw zoeken. Dit scenario kan invloed hebben op jouw SEO-ranglijsten.
- Betaalde advertenties worden effectiever. - De manier waarop betaalde advertenties werken, is dat je betaalt voor elke bezoeker die op jouw website arriveert. Als ze weggaan zonder actie te hebben genomen, dan heb je jouw geld verspild. Door jouw conversieratio te verbeteren, maak je jouw betaalde advertentiecampagnes het geld waard.
